- Cărţi şi volume colective:
Benga, O. & Miclea, M. (Eds.; 2001), Development and Cognition, Presa Universitară Clujeană.
Benga, O. (Editor), Boroş, S., Petra, L., Pop, M., Bogdan, R. (co-autori).(2002). Jocuri Terapeutice. În „Colectia: Pentru tine si copilul tau”, Editura ASCR, Cluj-Napoca; si (2004) ed. a II-a revizuită, (2009) ed. a III-a revizuită.
Benga, O. & Miu, A. C. (Eds.; 2005). Developmental cognitive neuroscience. Editura ASCR, Cluj-Napoca. Număr special al revistei Creier, Cogniţie, Comportament/ Cognition, Brain, Behavior, Vol. IX, nr. 2.
Benga, O., Petra, L. & Miu, A. C. (2005). Corelate electrofiziologice ale dezvoltarii tipice si atipice. Perspectiva neurostiintelor cognitive ale dezvoltarii. În L. Zagrean (Ed.), Neuroelectrofiziologie Clinica, Bucureşti: Editura Universitară “Carol Davila”, 381-418.
Boroş, S. & Petra, L. (2004). Comunicare si relatii interpersonale.În Lemeni, G & Miclea, M. (Eds), Consiliere si Orientare – Ghid de educatie pentru cariera, Editura ASCR, Cluj-Napoca.
Ionescu. T. (2009). Copiii fac ordine! Categorizarea la vârsta preşcolară. Editura ASCR, Cluj-Napoca.
Ionescu. T. & Benga, O .(Eds; 2003). Development and cognition (1). Editura ASCR, Cluj-Napoca; Număr special al revistei Creier, Cogniţie, Comportament/ Cognition, Brain, Behavior, vol VII, nr. 1.
Ionescu. T. & Benga, O . (Eds; 2003). Development and cognition (2). Editura ASCR, Cluj-Napoca; Număr special al revistei Creier, Cogniţie, Comportament/ Cognition, Brain, Behavior, vol VII, nr. 2.
Ionescu. T. & Goldstone, R. L . (Eds; 2007). The development of categorization. Editura ASCR, Cluj-Napoca; Număr special al revistei Creier, Cogniţie, Comportament/ Cognition, Brain, Behavior, vol XI, nr. 4.
Maoueue, J. & Ionescu, T. (Eds; 2011). Embodiment and Development. Editura ASCR, Cluj-Napoca; Număr special al revistei Creier, Cogniţie, Comportament/ Cognition, Brain, Behavior, vol XV, nr. 4.
Miu, A. C. & Visu-Petra, L. (2009). Anxiety disorders in children and adults: A cognitive, neurophysiological and genetic characterization. În R. Carlstedt (Ed.): Handbook of Integrative Clinical Psychology, Psychiatry and Behavioral Medicine: Perspectives, Practices and Research, Springer – New York (sub tipar).
Petra, L., Benga, O. & Tincas, I. (2005). A dynamic approach to the co-construction of autobiographical memory: Insights from dyadic conversations about the past. Proceedings of the CogSci 2005, XXVII Annual Conference of the Cognitive Science Society, Bruno G. Bara, Lawrence Barsalou, & Monica Bucciarelli (Eds), Lawrence Erlbaum Associates, Inc., New Jersey, 1732-1738.
Reid, V. M., Geangu, E., (2008). Research Methodology and Social Cognition. Capitol în T. Striano, & V. M. Reid (Eds.) Social cognition: Development, Neuroscience and Autism. Oxford: Blackwell.
Visu-Petra, L. (2008). The multidimensional development of executive functioning: A neuropsychological approach. Editura ASCR, Cluj-Napoca.
Visu-Petra, L. & Benga, O. (Eds.) (2007). Developmental Cognitive Neuropsychology. Cluj-Napoca, Editura ASCR; Număr special al revistei Creier, Cogniţie, Comportament/ Cognition, Brain, Behavior, vol XI, nr. 3.
- Traduceri:
Benga, O. (2002). Primele 365 de zile din viaţa unui copil. Editura ASCR, Cluj-Napoca (Traducere din Hellbrugge, T. & von Wimpffen, J. H., 1976, Munchen)
David, D., Opre, A., & Petra, L. (2003). Poveşti raţionale pentru copii (Rational Stories for Children). Editura ASCR: Cluj-Napoca, Traducere din Waters, V. (1980). AEI: New-York.
Ionescu, T. (2005; 2007), Introducere în psihologia copilului. Editura ASCR, Cluj-Napoca (Traducere din “Introducing child psychology”; H. R. Schaffer, 2004; Ed. Blackwell Publishing Ltd.).
Ionescu, T. (2003). Învăţarea perceptuală. Traducere din Annual Review of Psychology, autor R.L. Goldstone; 49/1998), Cognitie, creier, comportament, 1,VII, 31-59.
Petra, L., & Porumb, M. (2005). Traducere şi adaptare “Administering NEPSY: A Developmental Neuropsychological Assessment”, Subtest Administration, Ed. ASCR, Cluj-Napoca.
Visu-Petra, L. (coord.) Pitică, I., Susa, G. (2009). Tratamentul anxietăţii la copii şi adolescenţi: O abordare fundamentată ştiinţific, Editura ASCR, Cluj-Napoca (Traducere din “Treating anxious children and adolescents: An evidence-based approach”; Rapee, Wignall, Hudson, Schniering; 2000, New-Harbinger, USA).
Visu-Petra, L. & Benga, O. (2007). Cum să vă ajutaţi copilul cu probleme de anxietate: Un ghid pas-cu-pas pentru părinţi, Editura ASCR, Cluj-Napoca (Traducere din “Helping your anxious child: A step-by-step guide for parents”; Rapee, Spence, Cobham, & Wignall, 2000, New-Harbinger, USA).